Medlemsservice

Medlemsservice hanterar frågor som rör inträdesansökningar, avgiftsfrågor, fakturor, adressändringar med mera.

Just nu råder extra högt tryck på vår medlemsservice, och handläggningstiderna kan öka något. Vi arbetar så fort vi kan. 

Om du är medlem löser du enkelt de flesta ärendena genom att logga in med BankID på Min sida. Där kan du ändra dina medlemsuppgifter, se dina avgiftsfakturor och hitta dina klubbföreträdare. 

Rör det sig om frågor om a-kassan så ber vi dig kontakta Journalisternas a-kassa. Vi har även lagt upp svar på vanliga frågor om a-kassan och inkomstförsäkringen på vår hemsida.

Telefon och e-post

E-post: medlemsregistret@sjf.se  

Telefon: 08-613 75 55 

Telefontider: Tisdag 10.00-12.00 och fredag 10.00-12.00

Information om hur du avslutar ditt medlemskap.

Du behöver inte kontakta oss via telefon för att kontrollera om vi tagit emot ett ärende som du har skickat in via e-post.

Seniormedlemskap – omvandla nuvarande medlemskap eller ny medlem

Är du yrkesverksam och vill omvandla ditt medlemskap till seniormedlemskap, mejla medlemsregistret@sjf.se och meddela det.

Om du har varit medlem i Journalistförbundet tidigare och nu vill ansöka om återinträde som seniormedlem, fyll i formuläret som du hittar här:

Ny seniormedlem

Personvalidering

Det kan finnas tillfällen då medlemsservice ber dig att identifiera dig med BankID eller genom att ställa vissa kontrollfrågor. Det gör vi för att skydda din integritet och säkerställa att vi endast lämnar ut medlemsuppgifter till dig och ingen annan.

Senast ändrad 9 november 2021